Jak przyspieszyć regenerację mięśni po dużym wysiłku fizycznym?

Regularny i intensywny trening jest kluczem do pięknie wyrzeźbionego ciała oraz sprawności fizycznej. Aby uzyskać wysportowaną sylwetkę oraz uniknąć kontuzji bardzo istotna jest regeneracja mięśni. Podpowiadamy jak o nią zadbać!

Wystarczą 4 proste kroki, by przyspieszyć i wzmocnić efekty potreningowej regeneracji. Niezależnie od tego, czy ćwiczysz samodzielnie w domu, na siłowni albo też, czy próbujesz zadbać o swoją sylwetkę pod opieką trenera personalnego, czy też bez niego – istotna jest regeneracja mięśni po treningu. Potrzebują one czasu na odpoczynek. Poznaj 4 proste kroki, które pomogą Ci zadbać o regenerację mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym.

1. Nawadniaj organizm

Każdy miłośnik sportu zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest nawodnienie organizmu przed, w trakcie oraz po intensywnym wysiłku fizycznego. Potwierdzają to badania naukowe. Dlatego tak istotne jest spożywanie optymalnej ilości wody, jeśli chcesz uniknąć odwodnienia, które wiąże się z przemęczeniem mięśni, zmniejszoną wydajnością fizyczną oraz wieloma innymi komplikacjami. Prawidłowe nawodnienie organizmu zmniejsza także ryzyko wystąpienia udaru cieplnego i przegrzania podczas aktywności sportowej w upalne dni.

Niestety wielu początkujących sportowców koncentruje się na piciu wody w trakcie uprawiania aktywności fizycznej, zapominając o nawadnianiu przed i po treningu. Inni zaś mają nieodpowiedni nawyk picia wody tylko wówczas, gdy odczuwają pragnienie – a nie jest to dobre rozwiązanie.

2. Dobrze się wysypiaj

Odpoczynek jest kluczem do zdrowia psychicznego i fizycznego. Czy wiesz, że jego brak może znacznie utrudniać regenerację mięśni po treningu, a w efekcie wpływać na ogólne wyniki sportowe? Naukowcy dochodzą do ciekawych wniosków, z których jasno wnika, że wydłużanie czasu snu może odgrywać istotną rolę w regeneracji organizmu po treningu. Staraj się zatem przesypiać 7-8 godzin każdej nocy, a jeśli masz taką możliwość, to utnij sobie drzemkę również w ciągu dnia.

3. Włącz do diety produkty bogate w białko

Białko jest najważniejszym pokarmem, który pozytywnie wpływa na odbudowę mięśni. Właśnie dlatego stanowi tak istotny element w diecie każdego sportowca. Zamiast sięgać po białkowe suplementy diety dodawane do koktajli, zdecydowanie lepiej wypełnić swoje codzienne menu pełnowartościowymi produktami bogatymi w białko takimi jak jajka, chude mięso, twaróg czy jogurty naturalne. Można z nich tworzyć pyszne dania i przekąski, które ułatwią regenerację mięśni po treningu. Istotne jest spożywanie posiłków bogatych w białko również przed snem, aby przyspieszyć naprawę i odbudowę mięśni. Znajdujące się w nim aminokwasy eliminują ból i zwiększają masę mięśni.

4. Kosmetyki pomogą zregenerować mięśnie po treningu

Świetnym rozwiązaniem dla sportowców są kosmetyki uzdrowiskowe Sulphur, które za sprawą znajdującej się w ich recepturach wody siarczkowej doskonale regenerują mięśnie i stawy po treningu. Jeśli regularnie uprawiasz aktywność fizyczną, zajrzyj do naszego sklepu internetowego online: www.sklep-sulphur.com.pl i wybierz dla siebie na przykład zestaw kosmetyków Mocne stawy – kuracja siarczkowa, które wspomogą regenerację mięśni po treningu i wysiłku fizycznym.

Kosmetyki uzdrowiskowe – co to takiego?

Kosmetyki uzdrowiskowe zyskują coraz większą popularność. Choć w uzdrowiskach są stosowane do zabiegów oraz sprzedawane jako preparaty do pielęgnacji pozabiegowej, nie każdy wie, czym one są. Poznaj je bliżej! Kosmetyki uzdrowiskowe zaliczane są do kategorii…

Rozgrzewająca kąpiel dla stóp

Kąpiel dla stóp to świetny sposób na odprężenie ciała i umysłu oraz poprawę samopoczucia. Warto przygotowywać ją szczególnie w okresie jesienno-zimowym, gdyż łagodzi objawy przeziębienia i grypy oraz ekspresowo rozgrzewa zziębnięty organizm. Jedną z najbardziej…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *