Dieta anty-aging

Młodość, piękno i zdrowie – od tysięcy lat na całym świecie poszukiwany jest preparat, który wzmocni i odmłodzi organizm oraz wydobędzie i podkreśli jego naturalne piękno. Otóż okazuje się, że takie produkty istnieją, a są nimi owoce i warzywa. Jak powinna wyglądać zdrowa dieta odmładzająca?

 

Nasze codzienne menu powinno być wypełnione mnóstwem witamin, mikroelementów, silnych przeciwutleniaczy oraz zdrowych tłuszczy. Według naukowców regularne jedzenie owoców i warzyw to pierwszy krok do zdrowia i piękna. Poznaj 10 produktów spożywczych o właściwościach przeciwstarzeniowych, które odżywiają ciało.

1. Rukiew wodna dostarcza organizmowi wapnia, manganu, potasu, fosforu i witamin. To warzywo o zielonych liściach nawilża, działa antyseptycznie, reguluje krążenie i dotlenia oraz odżywia wszystkie komórki organizmu. Znajdujące się w nim przeciwutleniacze neutralizują wolne rodniki, pomagają utrzymać piękny wygląd, promienną skórę i poprawiają ogólne zdrowie.

2. Czerwona papryka to źródło antyoksydantów, które wykazuje właściwości anty-aging. Wysoka zawartość witaminy C aktywizuje wytwarzanie kolagenu w skórze, natomiast karotenoidy – czyli pigmenty roślinne, które odpowiadają za kolor warzyw i owoców – łagodzą stany zapalne oraz chronią skórę przed uszkodzeniami przez promienie słoneczne.

3. Papaja, czyli pyszny i soczysty owoc, który dostarcza organizmowi minerałów, witamin i antyoksydantów. W ten sposób naprawia uszkodzenia wywołane przez wolne rodniki i może opóźniać oznaki starzenia. Znajdujący się w nim enzym, zwany papainą, działa odmładzająco i przeciwzapalnie.

4. Jagody są źródłem witaminy A i C, czyli silnych przeciwutleniaczy zwanych antocyjanami, które wpływają na ich niebieski kolor. Chronią skórę i organizm przed uszkodzeniami powodowanymi przez stres, zanieczyszczenia czy promienie słoneczne. Łagodzą stan zapalny i chronią przed utratą kolagenu.

5. Brokuły to bomba witaminowa o właściwościach przeciwzapalnych i przeciwstarzeniowych, która zawiera: błonnik, kwas foliowy, luteinę, wapń oraz witaminy C i K. Organizm potrzebuje witaminy C do produkcji głównego białka w skórze, czyli kolagenu, a w efekcie poprawia witalność i jędrność. Luteina pozytywnie wpływa na kondycję mózgu, natomiast witamina K i wapń są niezbędne dla zdrowia kości i przeciwdziałania osteoporozie.

6. Szpinak to warzywo, z którym mamy różne skojarzenia. A szkoda, bo jest źródłem żelaza, witamin, magnezu, przeciwutleniaczy czy luteiny. Dotlenia, odżywia i nawilża organizm. Znajdująca się w nim witamina C pobudza produkcję kolagenu, a w efekcie czyni skórę gładką i jędrną. Witamina A wzmacnia włosy i dodaje im blasku. Witamina K zmniejsza stany zapalne w organizmie.

7. Orzechy w tym również migdały uzupełniają witaminę E w organizmie, która przyspiesza regenerację, chroni przed utratą wilgoci oraz szkodliwym promieniowaniem UV. Ponadto orzechy włoskie są źródłem cennych kwasów tłuszczowych omega-3, które wzmacniają i natłuszczają skórę oraz dekorują ją blaskiem i ujednolicają koloryt. Orzechy dostarczają także przeciwutleniaczy, które chronią przed wpływem wolnych rodników, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca.

8. Awokado to skarbnica kwasów tłuszczowych o właściwościach przeciwzapalnych, które wygładzają i ujędrniają skórę, a także chronią przed jej przedwczesnym starzeniem. Ponadto owoc ten dostarcza organizmowi witaminy A, C, E, K oraz z grupy B i potas. Dzięki karotenoidom usuwa toksyny i chroni przed uszkodzeniem skóry, a ponadto korzystnie wpływa na jej kondycję, dekorując ją blaskiem. Łagodzi stany zapalne, zmniejsza zaczerwienienia i odmładza.

 

 

9. Bataty – ich pomarańczowy kolor oznacza, że są źródłem cennego przeciwutleniacza, czyli beta-karotenu. Substancja ta przywraca skórze elastyczność, odmładza, zmiękcza, wygładza i aktywizuje ją do odnowy, a także ujednolica koloryt cery. To pyszne warzywo korzeniowe dostarcza organizmowi witamin C i E, które chronią organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników.

10. Owoc granatu wykazuje właściwości lecznicze już od wieków. Jest skarbnicą witaminy C oraz silnych przeciwutleniaczy, które odmładzają i chronią organizm, a także łagodzą stany zapalne. Owoce te aktywizują produkcję kolagenu w skórze oraz spowalniają oznaki starzenia.

Jak przygotować organizm do jesieni

Po woli możemy zapomnieć o intensywnych i gorących promieniach słońca. Przed nami chłodniejsze dni i ze zdecydowanie zimniejszymi nocami i porankami. Wkrótce zaczniemy ogrzewać nasze domy, a ciała otulimy ciepłą garderobą, by uchronić ją przed…

Pielęgnacja skóry jesienią

Jedną z magicznych pór roku jest jesień. Na myśl przywodzi pomarańczowo-różowe zachody słońca i malownicze krajobrazy za oknem. Jednak gwałtowne spadki temperatury nie wpływają korzystnie na kondycję skóry. Jak poprawić kondycję skóry jesienią?  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *