Dieta anty-aging

Młodość, piękno i zdrowie – od tysięcy lat na całym świecie poszukiwany jest preparat, który wzmocni i odmłodzi organizm oraz wydobędzie i podkreśli jego naturalne piękno. Otóż okazuje się, że takie produkty istnieją, a są nimi owoce i warzywa. Jak powinna wyglądać zdrowa dieta odmładzająca?

 

Nasze codzienne menu powinno być wypełnione mnóstwem witamin, mikroelementów, silnych przeciwutleniaczy oraz zdrowych tłuszczy. Według naukowców regularne jedzenie owoców i warzyw to pierwszy krok do zdrowia i piękna. Poznaj 10 produktów spożywczych o właściwościach przeciwstarzeniowych, które odżywiają ciało.

1. Rukiew wodna dostarcza organizmowi wapnia, manganu, potasu, fosforu i witamin. To warzywo o zielonych liściach nawilża, działa antyseptycznie, reguluje krążenie i dotlenia oraz odżywia wszystkie komórki organizmu. Znajdujące się w nim przeciwutleniacze neutralizują wolne rodniki, pomagają utrzymać piękny wygląd, promienną skórę i poprawiają ogólne zdrowie.

2. Czerwona papryka to źródło antyoksydantów, które wykazuje właściwości anty-aging. Wysoka zawartość witaminy C aktywizuje wytwarzanie kolagenu w skórze, natomiast karotenoidy – czyli pigmenty roślinne, które odpowiadają za kolor warzyw i owoców – łagodzą stany zapalne oraz chronią skórę przed uszkodzeniami przez promienie słoneczne.

3. Papaja, czyli pyszny i soczysty owoc, który dostarcza organizmowi minerałów, witamin i antyoksydantów. W ten sposób naprawia uszkodzenia wywołane przez wolne rodniki i może opóźniać oznaki starzenia. Znajdujący się w nim enzym, zwany papainą, działa odmładzająco i przeciwzapalnie.

4. Jagody są źródłem witaminy A i C, czyli silnych przeciwutleniaczy zwanych antocyjanami, które wpływają na ich niebieski kolor. Chronią skórę i organizm przed uszkodzeniami powodowanymi przez stres, zanieczyszczenia czy promienie słoneczne. Łagodzą stan zapalny i chronią przed utratą kolagenu.

5. Brokuły to bomba witaminowa o właściwościach przeciwzapalnych i przeciwstarzeniowych, która zawiera: błonnik, kwas foliowy, luteinę, wapń oraz witaminy C i K. Organizm potrzebuje witaminy C do produkcji głównego białka w skórze, czyli kolagenu, a w efekcie poprawia witalność i jędrność. Luteina pozytywnie wpływa na kondycję mózgu, natomiast witamina K i wapń są niezbędne dla zdrowia kości i przeciwdziałania osteoporozie.

6. Szpinak to warzywo, z którym mamy różne skojarzenia. A szkoda, bo jest źródłem żelaza, witamin, magnezu, przeciwutleniaczy czy luteiny. Dotlenia, odżywia i nawilża organizm. Znajdująca się w nim witamina C pobudza produkcję kolagenu, a w efekcie czyni skórę gładką i jędrną. Witamina A wzmacnia włosy i dodaje im blasku. Witamina K zmniejsza stany zapalne w organizmie.

7. Orzechy w tym również migdały uzupełniają witaminę E w organizmie, która przyspiesza regenerację, chroni przed utratą wilgoci oraz szkodliwym promieniowaniem UV. Ponadto orzechy włoskie są źródłem cennych kwasów tłuszczowych omega-3, które wzmacniają i natłuszczają skórę oraz dekorują ją blaskiem i ujednolicają koloryt. Orzechy dostarczają także przeciwutleniaczy, które chronią przed wpływem wolnych rodników, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca.

8. Awokado to skarbnica kwasów tłuszczowych o właściwościach przeciwzapalnych, które wygładzają i ujędrniają skórę, a także chronią przed jej przedwczesnym starzeniem. Ponadto owoc ten dostarcza organizmowi witaminy A, C, E, K oraz z grupy B i potas. Dzięki karotenoidom usuwa toksyny i chroni przed uszkodzeniem skóry, a ponadto korzystnie wpływa na jej kondycję, dekorując ją blaskiem. Łagodzi stany zapalne, zmniejsza zaczerwienienia i odmładza.

 

 

9. Bataty – ich pomarańczowy kolor oznacza, że są źródłem cennego przeciwutleniacza, czyli beta-karotenu. Substancja ta przywraca skórze elastyczność, odmładza, zmiękcza, wygładza i aktywizuje ją do odnowy, a także ujednolica koloryt cery. To pyszne warzywo korzeniowe dostarcza organizmowi witamin C i E, które chronią organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników.

10. Owoc granatu wykazuje właściwości lecznicze już od wieków. Jest skarbnicą witaminy C oraz silnych przeciwutleniaczy, które odmładzają i chronią organizm, a także łagodzą stany zapalne. Owoce te aktywizują produkcję kolagenu w skórze oraz spowalniają oznaki starzenia.

Jak dbać o odporność jesienią

Okres jesienno-zimowy to czas częstszych zachorowań na przeziębienie i grypę. W jaki sposób poprawić odporność jesienią? Poznaj nasze sprawdzone sposoby.  

Gdzie znaleźć witaminę C

W jakich produktach znajduje się witamina C? To pytanie pojawia się w naszych głowach częściej w sezonie jesienno-zimowym. A szkoda, bo powinniśmy zażywać ten silny antyoksydant przez cały rok, bo wymiata wolne rodniki z organizmu…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *