Wędrówki po górach sport dla każdego

Spacerowanie to jedna z najpopularniejszych form ruchu. Można spacerować po lesie, wzdłuż plaży czy po mieście. Jednak świeże powietrze, piękne widoki i zieleń sprawiają, że jednym z coraz bardziej popularnych sportów wśród całych rodzin z dziećmi są wędrówki po górach.

Jedną z chorób naszych czasów jest otyłość. Zamiast wylegiwać się na plaży, lepszym sposobem na spalanie kalorii i odchudzanie jest chodzenie po górach. Warto od najmłodszych lat zaszczepiać w dzieciach tę formę sportu, relaksu i wypoczynku. Chodzenie po górach zdecydowanie wyróżnia się nad innymi formami ćwiczeń.

Wędrówki po górach przynoszą mnóstwo korzyści. Pozytywnie oddziałują na układ sercowo-naczyniowy, tonizują mięśnie i poprawiają samopoczucie. Jedną z ważnych rzeczy jest niski koszt uprawiania turystyki górskiej. Wszystko, co potrzebujesz to strój, nocleg, prowiant i apteczka. Niezwykle istotne są odpowiednie, wygodne buty.

 

Korzyści fizyczne wędrówek po górach

Wędrówki po górach wymagają używania różnych grup mięśni, a w ten sposób poprawiają kondycję organizmu. Jest to świetny sposób na aktywność fizyczną dla całej rodziny. Ta aktywność tlenowa może poprawić krążenie, wydolność serca i płuc oraz obniżać ciśnienie krwi. Intensywne oddychanie zwiększa pojemność płuc oraz je oczyszcza. Dotlenienie organizmu zwiększa również poziom tlenu we krwi. Poznaj fizyczne korzyści wędrówek po górach:

  • pomagają spalać tłuszcz, regulują metabolizm i wspomagają kontrolowanie wagi;
  • poprawiają koordynację ruchów, poczucie równowagi, gdy trzeba chodzić po nierównym terenie;
  • wzmacniają mięśnie;
  • pojędrniają skórę;
  • wpływają na gęstość kości;
  • poprawiają koloryt cery;
  • pozytywnie wpływają na sen.

Korzyści psychiczne wędrówek po górach

Z całą pewnością wędrówki po górach dodają pewności siebie i uczą wytrzymałości. Kiedy zdobędziesz szczyt, zyskujesz pewność siebie. Wiele z korzyści emocjonalnych może być trudnych do zrozumienia i zmierzenia. Dodaje odwagi, wspomaga pokonywanie lęków i uczy wytrwałości. Chodzenie po górach może być świetnym treningiem, który ułatwia wykonywanie trudnych zadań w innych aspektach życia.

Warto ciągle pamiętać o swoich motywacjach, choć może to być trudne, kiedy jest zimno, a ty jesteś zmęczony i wyczerpany. Pokonywanie własnych barier uczy większej kontroli emocjonalnej i pozwala spojrzeć z innej perspektywy na problemy.

Piękne krajobrazy górskie pozytywnie nastrajają. A spacery po górach poprawiają zdolność koncentracji i korzystnie wpływają na psychikę, szczególnie gdy na co dzień mamy mnóstwo stresu i brakuje nam czasu na regularny sport.

Pielęgnacja skóry z cellulitem i rozstępami

Cellulit i rozstępy to dwa problemy, których wstydzimy się szczególnie latem, gdy pogoda zachęca do korzystania z kąpieli słonecznych, korzystania z basenów oraz odsłaniania ciała. Cellulit najczęściej spędza sen z powiek kobiet, natomiast rozstępy pojawiają…

Pielęgnacja skóry atopowej

Skóra atopowa wymaga szczególnie troskliwej pielęgnacji i ukojenia każdego dnia. Atopowe Zapalenie Skóry objawia się jako swędząca i zaczerwieniona wysypka. U większości osób stan ten trwa przez pierwsze 5 lat życia, u niektórych pojawia się…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *