Wędrówki po górach sport dla każdego

Spacerowanie to jedna z najpopularniejszych form ruchu. Można spacerować po lesie, wzdłuż plaży czy po mieście. Jednak świeże powietrze, piękne widoki i zieleń sprawiają, że jednym z coraz bardziej popularnych sportów wśród całych rodzin z dziećmi są wędrówki po górach.

Jedną z chorób naszych czasów jest otyłość. Zamiast wylegiwać się na plaży, lepszym sposobem na spalanie kalorii i odchudzanie jest chodzenie po górach. Warto od najmłodszych lat zaszczepiać w dzieciach tę formę sportu, relaksu i wypoczynku. Chodzenie po górach zdecydowanie wyróżnia się nad innymi formami ćwiczeń.

Wędrówki po górach przynoszą mnóstwo korzyści. Pozytywnie oddziałują na układ sercowo-naczyniowy, tonizują mięśnie i poprawiają samopoczucie. Jedną z ważnych rzeczy jest niski koszt uprawiania turystyki górskiej. Wszystko, co potrzebujesz to strój, nocleg, prowiant i apteczka. Niezwykle istotne są odpowiednie, wygodne buty.

 

Korzyści fizyczne wędrówek po górach

Wędrówki po górach wymagają używania różnych grup mięśni, a w ten sposób poprawiają kondycję organizmu. Jest to świetny sposób na aktywność fizyczną dla całej rodziny. Ta aktywność tlenowa może poprawić krążenie, wydolność serca i płuc oraz obniżać ciśnienie krwi. Intensywne oddychanie zwiększa pojemność płuc oraz je oczyszcza. Dotlenienie organizmu zwiększa również poziom tlenu we krwi. Poznaj fizyczne korzyści wędrówek po górach:

  • pomagają spalać tłuszcz, regulują metabolizm i wspomagają kontrolowanie wagi;
  • poprawiają koordynację ruchów, poczucie równowagi, gdy trzeba chodzić po nierównym terenie;
  • wzmacniają mięśnie;
  • pojędrniają skórę;
  • wpływają na gęstość kości;
  • poprawiają koloryt cery;
  • pozytywnie wpływają na sen.

Korzyści psychiczne wędrówek po górach

Z całą pewnością wędrówki po górach dodają pewności siebie i uczą wytrzymałości. Kiedy zdobędziesz szczyt, zyskujesz pewność siebie. Wiele z korzyści emocjonalnych może być trudnych do zrozumienia i zmierzenia. Dodaje odwagi, wspomaga pokonywanie lęków i uczy wytrwałości. Chodzenie po górach może być świetnym treningiem, który ułatwia wykonywanie trudnych zadań w innych aspektach życia.

Warto ciągle pamiętać o swoich motywacjach, choć może to być trudne, kiedy jest zimno, a ty jesteś zmęczony i wyczerpany. Pokonywanie własnych barier uczy większej kontroli emocjonalnej i pozwala spojrzeć z innej perspektywy na problemy.

Piękne krajobrazy górskie pozytywnie nastrajają. A spacery po górach poprawiają zdolność koncentracji i korzystnie wpływają na psychikę, szczególnie gdy na co dzień mamy mnóstwo stresu i brakuje nam czasu na regularny sport.

Jak przygotować organizm do jesieni

Po woli możemy zapomnieć o intensywnych i gorących promieniach słońca. Przed nami chłodniejsze dni i ze zdecydowanie zimniejszymi nocami i porankami. Wkrótce zaczniemy ogrzewać nasze domy, a ciała otulimy ciepłą garderobą, by uchronić ją przed…

Pielęgnacja skóry jesienią

Jedną z magicznych pór roku jest jesień. Na myśl przywodzi pomarańczowo-różowe zachody słońca i malownicze krajobrazy za oknem. Jednak gwałtowne spadki temperatury nie wpływają korzystnie na kondycję skóry. Jak poprawić kondycję skóry jesienią?  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *