Witamina D, dlaczego jest tak bardzo istotna?

Widzisz na półkach sklepów produkty spożywcze wzbogacone w witaminę D. Zastanawiasz się, dlaczego jest ich coraz więcej? Otóż tę niezwykle cenną witaminę dla naszego zdrowia i organizmu możemy pozyskać ze słońca oraz wybranych produktów spożywczych. Dlaczego powinniśmy regularnie uzupełniać witaminę D?

Witamina D jest niezwykle istotna dla wielu funkcji naszego organizmu – wzmacnia mięśnie, kości, zęby oraz układ odpornościowy. A co się dzieje, jeśli nie dostarczymy jej odpowiedniej ilości do organizmu?

1. Słabe mięśnie

Mięśnie prawidłowo pracują dzięki odpowiedniej ilości witaminy D. Jeśli następuje jej niedobór w organizmie, wówczas mogą pojawiać się bóle mięśni. Często jest to dolegliwość, podobna do infekcji wirusowej, towarzysząca grypie.

2. Bóle i zawroty głowy

Osoby z wysokim ciśnieniem krwi oraz zbyt małą ilością witaminy D mogą odczuwać zawroty i bóle głowy.

3. Częste zakażenia

Kolejnym objawem niedoboru witaminy D mogą być infekcje układu moczowego czy problemy z oddychaniem. Witamina D w wysokim stężeniu jest niezbędna do odpowiedniej pracy komórek układu odpornościowego.

4. Problemy trawienne

Zauważyłaś u siebie zgagę, zaparcia, cekalię lub nieswoiste zapalenie jelit? Czy wiesz, niedobór witaminy D w organizmie może spowolnić trawienie? Podobno istnieje związek pomiędzy problemami trawiennymi a zbyt małą ilością witaminy D.

5. Nadmierna potliwość

Pocisz się nadmiernie, mimo iż nie masz gorączki, to nie jest ciepły dzień, a Ty nie miałaś przed chwilą intensywnego treningu? Do występowania tego problemu może przyczynić się niski poziom witaminy D.

6. Pogorszenie nastroju i depresja

Jednym z popularniejszych objawów niedoboru witaminy D jest pogorszenie nastroju, które może prowadzić depresja. Dobra wiadomość jest taka, że bez problemu możesz przywrócić odpowiedni poziom witaminy D w organizmie, sięgając po żywność, która ją zawiera.

 

Jak przywrócić odpowiedni poziom witaminy D w organizmie?

  • suplementacja witaminą D
  • wzbogacenie diety w pokarmy zawierające witaminę D, czyli tłuste ryby, wątróbka oraz żółtka jaj
  • codzienna, 15-minutowa ekspozycja na słońce minimum 3 razy w tygodniu.

Krótko mówiąc, niedobór witaminy D jest jednym z najczęstszych niedoborów witamin w organizmie. Nie bagatelizujmy go, bo może on mieć poważne konsekwencje zdrowotne. Wiadomo jednak, że spożywanie posiłków bogatych w ten składnik odżywczy oraz korzystanie z dobroczynnych właściwości promieni słonecznych może przywrócić normalny poziom tej witaminy.

Zalety spożywania truskawek

Aromatyczne, czerwone i pachnące. Właśnie rozpoczyna się truskawkowy sezon. Czy wiesz, że te słodkie owoce pojawiające się od maja do lipca w naszym kraju są najpopularniejszymi owocami jagodowymi na świecie? Poznaj zalety spożywania truskawek.  …

Wakacyjna kosmetyczka – co warto do niej zapakować

Zapewne przed wakacyjnym wyjazdem zastanawiasz się co zapakować do kosmetyczki dla całej rodziny? Przygotowaliśmy dla Ciebie podpowiedź, tak abyś niczego nie zapomniała. A w razie potrzeby, będziesz miała odpowiednie kosmetyki przy sobie!   Hipoalergiczny siarczkowy…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *