Zasady zdrowego opalania

Coraz cieplejsze promienie słońca zdecydowanie zachęcają, by zażywać kąpieli słonecznych. Jak to zrobić, aby nie przesadzić? Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z dobroczynnych właściwości słońca.

Istnieje wiele powodów, które sprawiają, że gdy promienie słońca subtelnie muskają naszą skórę. Poza produkcją witaminy D zwiększa ona poziom serotoniny i pozytywnie nastraja. Jednak nieumiejętne korzystanie z dobroczynnych właściwości słońca może mieć negatywne konsekwencje. Aby uchronić się przed przedwczesnym starzeniem skóry, piegami, poparzeniem słonecznym czy plamami posłonecznymi, warto wiedzieć, jak korzystać ze słońca.

1. Nie korzystaj z solarium

Czasami można usłyszeć takie bzdury, że zdrową, bezpieczną i równomierną opaleniznę można uzyskać jedynie w solarium. Niestety nie jest to prawdą. Lepiej korzystać z właściwości słońca o poranku, kiedy jeszcze nie świeci zbyt mocno. Wówczas przyczynia się, chociażby do wytworzenia witaminy D w naszym organizmie.

2. Kosmetyki zapewniające ochronę przed słońcem

Kosmetyki przeciwsłoneczne powinny zapewniać ochronę przed promieniowaniem UVA i UVB. Latem warto wybierać preparaty ochronne z wysokim filtrem SPF minimum 30. Około pół godziny przed wyjściem na zewnątrz, wsmaruj w skórę krem, balsam lub emulsję przeciwsłoneczną, a następnie co dwie godziny uzupełniaj warstwę kosmetyku.

3. Zbyt długie przebywanie na słońcu uszkadza skórę

Z dobroczynnych właściwości promieni słonecznych warto korzystać o poranku, kiedy słońce nie świeci intensywnie. Wystarczy około 30 minut ekspozycji z odsłoniętymi dłońmi każdego dnia, by wytworzyć odpowiednią dawkę witaminy D. Jeśli większość cieplejszych dni w roku, a szczególnie w okresie lata, spędzasz, wylegując się na słońcu, wówczas pogarszasz kondycję skóry. Możesz doprowadzić do pogorszenia jej kondycji, przyspieszenia jej starzenia, pojawienia się piegów czy plam posłonecznych.

4. Zwiększ ilość beta-karotenu w diecie

Podobno, aby zwiększyć naturalną ochronę skóry przed promieniowaniem UV, najlepiej spożywać optymalną dawkę beta-karotenu. Oczywiście nie oznacza to, że należy zrezygnować ze stosowania kosmetyków chroniących przed słońcem.

5. Dieta ułatwiająca opalanie

Likopen do naturalny przeciwutleniacz, który znajdziemy w pomidorach oraz innych owocach i warzywach w kolorach czerwieni i pomarańczu. Substancja ta może zwiększać ochronę przed słońcem. Świetnym źródłem polifenoli jest także zielona herbata. Ciemna czekolada jest źródłem przeciwutleniaczy, dzięki czemu może chronić przed poparzeniami słonecznymi.

Zalety spożywania truskawek

Aromatyczne, czerwone i pachnące. Właśnie rozpoczyna się truskawkowy sezon. Czy wiesz, że te słodkie owoce pojawiające się od maja do lipca w naszym kraju są najpopularniejszymi owocami jagodowymi na świecie? Poznaj zalety spożywania truskawek.  …

Wakacyjna kosmetyczka – co warto do niej zapakować

Zapewne przed wakacyjnym wyjazdem zastanawiasz się co zapakować do kosmetyczki dla całej rodziny? Przygotowaliśmy dla Ciebie podpowiedź, tak abyś niczego nie zapomniała. A w razie potrzeby, będziesz miała odpowiednie kosmetyki przy sobie!   Hipoalergiczny siarczkowy…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *