Dieta na upalne dni

Maj i czerwiec tego roku są pięknymi miesiącami. Upały już dają się we znaki. Niedawno pisaliśmy o tym, jak dbać o siebie w czasie upałów. Dziś sprawdzimy, co należy jeść w upalne dni.

 

W upalne dni często brakuje nam apetytu. Nie należy jednak rezygnować z regularnych posiłków, ponieważ musimy dostarczać organizmowi składników odżywczych, aby cieszyć się optymalną kondycją psychofizyczną.

W czasie upałów powinniśmy wzorować się na krajach śródziemnomorskich. Warto postawić na sezonowe warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo, naturalne jogurty, ryby morskie, mleko, nabiał.

Lekkie, wypełnione warzywami i owocami dania, które przygotujemy samodzielnie i będą one jak najmniej przetworzone. Zamiast gorących zup, przygotujmy chłodnik bądź po prostu warzywną sałatkę z pomidorem, ogórkiem, sałatą, czerwoną cebulą, oliwkami i serem feta oraz świeżymi ziołami.

 

 

W czasie upałów warto pić wodę mineralną, bądź ziołowe i owocowe herbatki. W upalne dni doskonale smakuje również arbuz, który orzeźwia i odświeża. W upalne dni lepiej zrezygnować też z picia alkoholu oraz spożywania produktów typu light

Dbajmy o siebie w czasie upałów. Bo to trudny okres dla naszego organizmu.

Życzenia Wielkanocne

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei. Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa i drugiego człowieka. Życzymy, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha. Niech Zmartwychwstanie, które niesie…

Zalety spożywania jabłek

Istnieje takie popularne powiedzenie, że wystarczy zjadać jedno jabłko dziennie, by być zdrowym. Czy to rzeczywiście prawda? Jabłko jest najbardziej rozpowszechnionym owocem na świecie. Poznaj zalety spożywania jabłek.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *