Idealna dieta na jesień

Zadaniem jesiennej diety powinno być nie tylko dostarczenie dodatkowej energii, ale również rozgrzanie i wzmocnienie odporności.

 

Jesienią potrzebujemy więcej tłustych pokarmów, dlatego też chętnie zjadamy na przykład bigos, gdy za oknem zimno.

Regularnie, uzupełniaj dawkę witamin i minerałów. Spożywaj 5 posiłków dziennie i nie zapominaj o śniadaniu o poranku. Wprowadź do swojego jesiennego menu warzywa i owoce — sięgaj nie tylko po dynię, winogrono, jabłka czy gruszki, ale korzystaj także z przetworów i mrożonek przygotowanych latem.

Na śniadanie możesz przygotować kaszę lub zupę krem, która rozgrzeje organizm. Czosnek i cebula wzmocnią odporność, dlatego powinny często gościć na stole w tym czasie. Do tego ziołowe herbatki, zioła oraz buraki, czerwona papryka, pomidory i kiszona kapusta.

 

jesienna_dieta_2

 

Dbajmy o siebie!

Pamiętajmy, że odpowiednio skomponowana i dobrana do pory roku dieta wzmocni odporność i zadba o nasze organizmy w zimne dni.

Diatomit, czyli zdrowie i piękno dzięki ziemi okrzemkowej

Okrzemki to glony, których skorupa zawiera ditlenek krzemu. Znana z dobroczynnych właściwości zdrowotnych ziemia okrzemkowa to szczątki ich skorupek. Żeby mogły być przez nas spożywane, kruszy się je w pyłek i oczyszcza.

Oleje jako kosmetyk

Mamy tak wiele kosmetyków. Mimo to sięgamy często po naturalne rozwiązania, czyli zioła czy produkty do domowej pielęgnacji, z których korzystały już nasze babki i prababki. Które oleje warto wybrać do domowych zabiegów pielęgnacyjnych? Poznaj…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *