Dlaczego warto przytulać drzewa?

Poszukujemy produktów, które nas odstresują, zregenerują nasze ciało i umysł oraz dodadzą nam energii do życia. Możemy się wybrać na drogi wypoczynek do Spa, możemy też wypróbować jakie wyjątkowe właściwości mają drzewa i jak na ciało i umysł oddziałuje ich przytulanie.

 

Przytulanie drzew stało się ostatnio modnym sposobem na odprężenie i regenerację sił. Eliminuje stresy, wspomaga leczenie i medytacje, wzmacnia organizm.

Kiedy przytulamy się do drzew, to czerpiemy od nich energię. Warto wówczas głęboko oddychać. Taki relaks koi dolegliwości fizyczne i psychiczne. Drzewa oczyszczają ciało i duszę z negatywnych emocji, inspirują, wyciszają, rozluźniają napięte mięśnie i pozytywnie nastrajają.

Aktywizują organizm do autonaprawy, regulują metabolizm, pozytywnie wpływają na układ nerwowy i ciśnienie tętnicze. Odtruwają i detoksykują organizm dlatego przytulanie do drzew to doskonałe rozwiązanie dla mieszkańców dużych miast, osób zestresowanych, zapracowanych, przebywających w klimatyzowanych czy pozbawionych roślin pomieszczeniach, narażonych na wdychanie spalin i dymu papierosowego.

 

 

Przytulanie do drzew jest jednym z elementów drzewoterapii zwanej również sylwoterapią. Od wieków lecznicze właściwości drzew są wykorzystywane w medycynie naturalnej. A Ty sam/a korzystałeś/aś już z tej formy odprężenia?

Twoje domowe spa — wykorzystaj owoce sezonowe

Czasem wydajemy mnóstwo pieniędzy na kosmetyki. Czy wiesz, że czas wakacji, czyli miesiące lipiec i sierpień to moment, w którym mamy dostęp do mnóstwa sezonowych warzyw i owoców? Warto wykorzystać je w domowej pielęgnacji!

 

Domowa chłodząco-kojąca maseczka z arbuza

Arbuz stanowi doskonałą przekąskę na upalne dni. Nie tylko orzeźwia, ale również nawadnia, jest cennym źródłem antyoksydantów, dzięki czemu neutralizuje działanie wolnych rodników, chroni przed stresem oksydacyjnym i wcześniejszym starzeniem. Jak przygotować domową maseczkę z arbuza? Wystarczy cienkie plasterki arbuza położyć na twarz lub dłonie na 20 minut.

 

Domowa maseczka z czereśni

Również i czereśnie mogą posłużyć jako wyjątkowy kosmetyk. Wystarczy umyte i wydrylowane owoce położyć na skórze na 20 minut. Maseczka z czereśni usuwa zanieczyszczenia i toksyny ze skóry. Matuje, ogranicza wydzielanie sebum, zmniejsza rozszerzone pory i widoczność wągrów.

 

Domowa maseczka z borówki

Borówka to fioletowy owoc, który jest cennym źródłem witamin, minerałów i mikroelementów. Nasyca nimi skórę, odmładza, odżywia, regeneruje i nawilża. A jak przygotować maseczkę z borówki? Otóż wystarczy ugnieść garść borówek i nałożyć taką papkę na twarz, dłonie lub stopy.

 

Domowa maseczka z brzoskwini

Domową maseczkę z brzoskwini przygotujemy, rozdrabniając owoc na małe cząstki i mieszając je na papkę. Brzoskwinia jest skarbnicą magnezu, potasu, kwasu foliowego oraz witamin i mikroelementów. Nie tylko odmładza, ale również oczyszcza, przywraca skórze równowagę, wzmacnia i zmniejsza rozszerzone pory, ale także wykazuje właściwości naprawcze, ściągające i pozostawia promienną skórę.

 

 

Jak widać letnie miesiące do doskonały czas na tanie — a proste w przygotowaniu i efektowne, kuracje pielęgnacyjne, które w kilka chwil możemy własnoręcznie przygotować w zaciszu własnego domu.

Spacery po lesie dla zdrowia i relaksu

Umówmy się, nie dla każdego są modne dziś sporty takie jak jogging, fitness czy crossfit. Są to sporty, które wymagają wiele pracy, jednak można też znaleźć taką aktywność, która odpręży i zrelaksuje. A do tego jest idealna dla każdego: dla młodych, dla starszych i dzieci. Poznaj zalety spacerów po lesie.

 

Czy spacer po lesie może być sportem? Oczywiście, że tak! Jest świetną formą aktywności fizycznej, która ma mnóstwo dodatkowych zalet. W jaki sposób takie regularne spacery wpływają na organizm ludzki?

 

1. Dotlenia organizm

Swobodne spacery po lesie powinny obfitować w głębokie oddechy. W tym czasie można również medytować. Głęboki oddech pozwala dotlenić cały organizm, szczególnie jeśli cały dzień pracowaliśmy, siedząc przed komputerem lub spędziliśmy w pełnym spalin mieście.

 

2. Zmniejsza stres

Nie da się ukryć, aktualnie ekspresowe tempo życia jest bardzo stresujące. Często nie mamy nawet czasu na to, by się odprężyć i ukoić zmysły. A świetnym rozwiązaniem są regularne spacery po lesie, które obniżają ciśnienie krwi i stres oraz pozwalają zapomnieć o niepokoju czy zmęczeniu.

 

3. Odpręża i relaksuje

Kojący szum drzew i przyjemny śpiew ptaków jest wyjątkowym przeżyciem i ukojeniem dla nerwów. Regularne spacery po lesie uspokajają nasz oddech.

 

4. Zieleń — ukojenie dla oczu

Piękny zielony kolor korzystnie wpływa na nasz wzrok, który często w pracy skupiony jest przed komputerem i mnóstwo czasu patrzy na różnorodne ekrany. Odpręża i pozytywnie nastraja.

 

5. Sport

Może nie jest to tak intensywna forma aktywności fizycznej, jak godzina na siłowni, jednak spacer po lesie, szczególnie taki regularny i trwający minimum 60 minut może przybierać formę sportu. Można także spacerować po lesie z kijkami Nordic Walking.

 

6. Poprawia samopoczucie

Spacery po lesie poprawiają samopoczucie, pozytywnie nastrajają, zmniejszają skłonność do depresji i migreny.
Piękny zapach lasu w postaci składników naturalnych wytwarzanych przez drzewa działa odkażająco, antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo.

 

 

7. Korzystnie wpływa na zdrowie

Z całą pewnością taki spacer reguluje przemianę materii i poprawia fizyczne samopoczucie.

 

Kiedy ostatnio spacerowałaś po lesie?

Naturalne sposoby na brązową skórę

Są takie osoby, które nie mogą (z różnych względów) albo po prostu nie lubią się opalać. Czy istnieją domowe sposoby, by przybrązowić skórę i musnąć ją kolorem niczym po opalaniu słonecznym? Poznaj domowe sposoby na naturalną i zdrową opaleniznę.

 

Jak doskonale zdajemy sobie sprawę opalanie w solarium oraz na słońcu nie jest bezpieczne. Do tego są takie osoby, które nie mogą przebywać na słońcu z różnych względów albo nie lubią się opalać. W jaki sposób naturalnie sprawić, aby nasza skóra zyskała brązowy koloryt?

Po pierwsze warto urozmaicić swoją dietę o produkty bogate w beta-karoten. A znajdziemy go w warzywach i owocach w kolorze czerwonym, pomarańczowym i żółtym. Sięgaj zatem po dynię, marchewkę, pomidory, pomarańcze, paprykę czy nektarynki. Planuj dania w taki sposób, aby każdego dnia na Twoim talerzu lądowało mnóstwo warzyw i owoców, które zawierają beta-karoten.

Innym naturalnym kosmetykiem, który pomoże uzyskać brązowy koloryt skóry, jest olejek marchewkowy. Wystarczy aplikować go na ciało każdego dnia, by zyskać nawilżoną skórę o wyrównanym kolorycie.

 

 

Jest jeszcze trzecia opcja, czyli kosmetyki brązujące czy samoopalacze. To świetne rozwiązanie szczególnie przed dużą imprezą, na której pragniesz wyglądać doskonale. Najczęściej wystarczy używać takiego kosmetyku w formie samoopalacza zgodnie z instrukcją na opakowaniu. I bez smażenia się na plaży możemy cieszyć się piękną, brązową opalenizną.

Jak ukoić skórę po opalaniu

Miałaś ochotę skorzystać z korzystnych właściwości promieni słonecznych, ale nie spodziewałaś się, że na Twojej skórze pojawi się zaczerwienienie i oparzenie? Jak domowymi sposobami ukoić oparzenia słoneczne?

 

Warto korzystać ze znanych od lat sposobów na oparzenia słoneczne, z których chętnie korzystały nasze babki i prababki w czasach, gdy nie było jeszcze zbyt wielu preparatów kosmetycznych na półkach drogerii.

Zażywanie kąpieli słonecznych jest ważne ze względu na to, że poprawia samopoczucie i wytwarza w organizmie witaminę D, tak cenną dla naszych kości. Gdy przesadzimy z czasem spędzonym na słońcu, wówczas może pojawić się ból, zaczerwienienia czy pęcherze.

Skóra po opalaniu wymaga regeneracji, odbudowy i silnego nawilżania. Trzeba wzmocnić i odbudować jej barierę hydrolipidową, ukoić stan zapalny i nawadniać. Prysznic w zimnej wodzie lub zimne okłady ukoją opaloną skórę, jednak lepiej rozpocząć od okładów letnią wodą, aby najpierw obniżyć temperaturę skóry, by nie doprowadzić do szoku termicznego.

Świeże ziemniaki, maślanka czy ogórek ukoją świąd, ból oraz zaczerwienienia.

Świetnym, domowym sposobem łagodzenia oparzeń po opalaniu są maślanka bądź kefir, które przynoszą natychmiastową ulgę, naprawiają zniszczoną skórę.

 

 

Surowe białko jajka kurzego zmniejsza stany zapalne, przyspiesza proces gojenia i działa bakteriobójczo.

Na opalone ciało możesz położyć surowe plastry ziemniaka lub ogórka. Ziemniak łagodzi ból, chroni przed powstawaniem podrażnień i pęcherzy.

Innym znanym w regeneracji naskórka po oparzeniach słonecznych domowym sposobem jest sok z liści aloesu, który wykazuje właściwości chłodzące, ściągające, przeciwzapalne i kojące.

Kosmetyki uzdrowiskowe

Czy wiesz, że istnieje osobna kategoria kosmetyków — produktów wypełnionych składnikami aktywnymi z uzdrowisk, które nie tylko pielęgnują, ale koją problemy skórne?

 

 

Ich receptury zostały wypełnione wodą termalną, borowiną, solą, wodą siarczkową, czyli wyjątkowymi składnikami aktywnymi, z których słynie dana miejscowość uzdrowiskowa.

Ze względu na duże nasycenie składnikami odżywczymi. Na przykład kosmetyki uzdrowiskowe Sulphur z Buska Zdrój zawierają wodę siarczkową i borowinę. Woda siarczkowa w kosmetykach uzdrowiskowych Sulphur z Buska Zdrój jest naturalną siarczkowo-siarczkowodorową wodą kopalnianą, która jest słona. Zawiera cenne minerały i mikroelementy, którymi nasyca skórę i włosy. Woda siarczkowa znajduje zastosowanie w kosmetykach przeznaczonych do pielęgnacji skóry problematycznej. Delikatnie i skutecznie złuszcza i zmiękcza naskórek.

Reguluje wydzielanie sebum, zmniejsza zmiany łuszczycowe. Aktywizuje komórki skóry do odbudowy, pozytywnie wpływa na stan włosów, skóry i paznokci. Wodę siarczkową znajdziesz w przeciwreumatycznym żelu siarczkowym bals sulphur żel, szamponie leczniczym Zdrój, paście do zębów sulphodent, buskim SPA siarczkowym do kąpieli, buskiej masce siarczkowej do ciała i do kąpieli, żelu siarczkowym do ciała, mineralnym szamponie zdrojowym, mineralnej odżywce zdrojowej do włosów, mineralnym kremie siarczkowym do ciała i twarzy, mineralnym mydle siarczkowym do ciała.

 

W kosmetykach uzdrowiskowych Sulphur, które powstają w Busko Zdroju, znajdziesz także borowinę, która jest cennym źródłem biologicznie czynnych substancji. Wyróżnić wśród nich należy kwasy humusowe, sole mineralne oraz cenne mikroelementy. Składnik ten przyspiesza procesy naprawcze skóry, zmniejsza stany zapalne, poprawia mikrokrążenie w skórze. Wspomniane wcześniej kwasy humusowe są silnymi antyoksydantami, które neutralizują działanie wolnych rodników. Pobudzają produkcję kolagenu i elastyny, czyniąc skórę wypielęgnowaną, gładką, miękką i sprężystą.

 

 

Marka kosmetyków uzdrowiskowych Sulphur posiada w swojej ofercie maść borowinową, reumogel — żel borowinowy, pelogel — żel stomatologiczny borowinowy na dziąsła, borowinę SPA do kąpieli, borowinę „plus” do okładów i zawijań, żel borowinowy do ciała, masło borowinowe do ciała i masażu oraz błoto w pielęgnacji włosów.

Dieta na upalne dni

Maj i czerwiec tego roku są pięknymi miesiącami. Upały już dają się we znaki. Niedawno pisaliśmy o tym, jak dbać o siebie w czasie upałów. Dziś sprawdzimy, co należy jeść w upalne dni.

 

W upalne dni często brakuje nam apetytu. Nie należy jednak rezygnować z regularnych posiłków, ponieważ musimy dostarczać organizmowi składników odżywczych, aby cieszyć się optymalną kondycją psychofizyczną.

W czasie upałów powinniśmy wzorować się na krajach śródziemnomorskich. Warto postawić na sezonowe warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo, naturalne jogurty, ryby morskie, mleko, nabiał.

Lekkie, wypełnione warzywami i owocami dania, które przygotujemy samodzielnie i będą one jak najmniej przetworzone. Zamiast gorących zup, przygotujmy chłodnik bądź po prostu warzywną sałatkę z pomidorem, ogórkiem, sałatą, czerwoną cebulą, oliwkami i serem feta oraz świeżymi ziołami.

 

 

W czasie upałów warto pić wodę mineralną, bądź ziołowe i owocowe herbatki. W upalne dni doskonale smakuje również arbuz, który orzeźwia i odświeża. W upalne dni lepiej zrezygnować też z picia alkoholu oraz spożywania produktów typu light

Dbajmy o siebie w czasie upałów. Bo to trudny okres dla naszego organizmu.

Czym jest uzdrowisko?

Czasem słyszysz, że ktoś wyjeżdża do sanatorium lub jedzie do uzdrowiska na turnus rehabilitacyjny. Ale czy wiesz, czym jest owo „uzdrowisko”?

 

Uzdrowiskiem są miejscowości, charakteryzujące się klimatem o walorach zdrowotnych oraz walorami przyrodniczymi, gdzie przygotowano warunki sprzyjające leczeniu. Wśród walorów zdrowotnych wylicza się właściwości wody, borowiny, powietrza, klimatu, albo wydobywanych w tym miejscu substancji. Może to być na przykład sól lecznicza. Wyróżniamy uzdrowiska górskie, wysokogórskie, zdrojowe, podgórskie i nizinne.
W Polsce są to miejscowości, w których prowadzone jest lecznictwo uzdrowiskowe, najczęściej z wykorzystaniem naturalnych surowców leczniczych.

 

Lista uzdrowisk w Polsce

  • Żegiestów-Zdrój
  • Wysowa-Zdrój
  • Wieniec-Zdrój
  • Wapienne
  • Ustroń
  • Ustka
  • Uniejów
  • Świnoujście
  • Świeradów-Zdrój
  • Szczawno-Zdrój
  • Szczawnica
  • Swoszowice
  • Supraśl
  • Sopot
  • Solec-Zdrój
  • Rymanów-Zdrój
  • Rabka-Zdrój
  • Przerzeczyn-Zdrój
  • Połczyn-Zdrój
  • Polańczyk
  • Polanica-Zdrój
  • Piwniczna-Zdrój
  • Nałęczów
  • Muszyna
  • Lądek-Zdrój
  • Kudowa-Zdrój
  • Krynica-Zdrój
  • Krasnobród
  • Konstancin-Jeziorna
  • Kołobrzeg
  • Kamień Pomorski
  • Jedlina-Zdrój
  • Iwonicz-Zdrój
  • Inowrocław
  • Horyniec-Zdrój
  • Gołdap
  • Goczałkowice-Zdrój
  • Duszniki-Zdrój
  • Długopole-Zdrój
  • Dąbki Darłowo
  • Czerniawa-Zdrój Świeradów-Zdrój
  • Cieplice Śląskie-Zdrój
  • Ciechocinek
  • Busko-Zdrój
  • Augustów

 

 

Byłaś/eś kiedykolwiek w którejś z miejscowości uzdrowiskowych?

Jak dbać o siebie w czasie upałów?

Przez większość roku czekamy na słońce. Jednak co robić, kiedy pojawiają się upały i temperatura przekracza 25 stopni Celsjusza? Jak dbać o siebie w czasie upałów?

 

W czasie intensywnych upałów lepiej zrezygnować z przebywania w pełnym słońcu w godzinach 10-18. Zawsze należy nosić kapelusz, który ochroni nasze włosy przed wpływem gorących promieni słońca, a także okulary przeciwsłoneczne, których zadaniem jest zapewnienie ochrony oczom. Dobrze jest też okrywać skórę przewiewnym ubraniem oraz chronić się przed gorącymi promieniami słońca przez noszenie parasola.

 

Pić, pić i jeszcze raz pić

Ważne jest, aby w czasie upałów uzupełniać niedobory wody, którą tracimy w czasie pocenia się. W dniach, kiedy na zewnątrz jest temperatura ponad 25 stopni Celsjusza, powinniśmy uzupełniać około 3 litry płynów. Uzupełniaj minerały, aby nie doszło do zatrucia pokarmowego. Ważny jest na przykład potas czy sód.

Aby przynieść ulgę skórze w upalne dni, jeśli masz taką możliwość, weź chłodny prysznic. W pracy czy na spotkaniu rodzinnym z pomocą przyjdą nawilżające mgiełki do twarzy i ciała. Ich zadaniem jest odświeżenie i nawilżenie skóry.

Kiedy tylko możesz, chowaj się w cieniu. Jeśli musisz poruszać się, noś parasol. Unikaj nadmiernego wysiłku fizycznego. W dom opuść rolety okienne. Noś ubrania w jasnych kolorach.

 

 

Chroń swoją skórę! Przed wyjściem na zewnątrz wsmaruj w twarz i ciało krem ochronny. Ważne, by również po powrocie do domu zadbać o skórę i włosy. Chłodny prysznic z pewnością doda energii i orzeźwi. Nie zapomnijmy także o nawilżaniu skóry od zewnątrz. Wsmarowujmy w skórę kosmetyki nawilżające, które zapewnią ochronę przed przeznaskórkową utratą wilgoci.

Właściwości kosmetyczne kwiatów

Kwiaty. Często zdobią nasze ogrody, balkony i mieszkania. Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że wykazują silne właściwości pielęgnacyjne. Z tego względu producenci kosmetyków chętnie sięgają po nie, tworząc receptury kosmetyków.

 

Domowa pielęgnacja cery kwiatami

Po kwiaty możesz również sama sięgnąć w celach pielęgnacyjnych. Ważne, aby zrywać je o poranku, najlepiej z własnego ogrodu bądź łąki, które znajdują się z daleka od ulicy. Nasze babki i prababki już od wieków używały kwiatów, ziół, roślin czy owoców, by pielęgnować swoją cerę, włosy, dłonie, stopy i ciało. Jakie kwiaty możemy wykorzystać w celach kosmetycznych?

Lilak zwany popularnie bzem polecany jest w celu rozjaśnienia cieni i worków pod oczami oraz do pielęgnacji cery z problemem łojotoku czy trądziku.

Lawenda może być stosowana w pielęgnacji każdego rodzaju skóry. Łagodzi, regeneruje, działa antyseptycznie.

Rumianek, kto z nas nie używał go do przemywania podrażnień czy ran? Warto też wiedzieć, że rozjaśnia, łagodzi stany zapalne i zmiękcza.

Róża poprawia jędrność, wzmacnia i obkurcza rozszerzone naczynka, odmładza i eliminuje objawy zmęczenia skóry. Sprawdzi się w pielęgnacji cery wrażliwej, szarej i pozbawionej blasku.

 

 

Nagietek — tonizuje, poprawia koloryt, oczyszcza, naprawia i regeneruje.

Chaber łagodzi podrażnienia oraz doskonale sprawdza się w pielęgnacji cery wrażliwej i zniszczonej.

 

A Ty stosujesz kwiaty w pielęgnacji swojej skóry bądź włosów?