Domowe spa — jesienna pielęgnacja

Jesienią ze względu na pogarszające się warunki pogodowe możemy mieć skłonności do myśli pesymistycznych. Jednak nie warto poddać się jesiennej depresji! Przygotuj dla siebie jesienne domowe spa w zaciszu własnego domu.

Continue „Domowe spa — jesienna pielęgnacja”

Dlaczego powinnaś regularnie szczotkować włosy?

Czasem może się wydawać, że piękne, sprężyste i zdrowe włosy to efekt działania magicznych zabiegów fryzjerskich czy trychologicznych. A często poza zdrową dietą i odpowiednio dobranymi kosmetykami jest jeden maleńki szczegół… który zdecydowanie wzmocni i poprawi kondycję Twoich włosów.

Continue „Dlaczego powinnaś regularnie szczotkować włosy?”

Dlaczego warto przytulać drzewa?

Poszukujemy produktów, które nas odstresują, zregenerują nasze ciało i umysł oraz dodadzą nam energii do życia. Możemy się wybrać na drogi wypoczynek do Spa, możemy też wypróbować jakie wyjątkowe właściwości mają drzewa i jak na ciało i umysł oddziałuje ich przytulanie.

 

Przytulanie drzew stało się ostatnio modnym sposobem na odprężenie i regenerację sił. Eliminuje stresy, wspomaga leczenie i medytacje, wzmacnia organizm.

Kiedy przytulamy się do drzew, to czerpiemy od nich energię. Warto wówczas głęboko oddychać. Taki relaks koi dolegliwości fizyczne i psychiczne. Drzewa oczyszczają ciało i duszę z negatywnych emocji, inspirują, wyciszają, rozluźniają napięte mięśnie i pozytywnie nastrajają.

Aktywizują organizm do autonaprawy, regulują metabolizm, pozytywnie wpływają na układ nerwowy i ciśnienie tętnicze. Odtruwają i detoksykują organizm dlatego przytulanie do drzew to doskonałe rozwiązanie dla mieszkańców dużych miast, osób zestresowanych, zapracowanych, przebywających w klimatyzowanych czy pozbawionych roślin pomieszczeniach, narażonych na wdychanie spalin i dymu papierosowego.

 

 

Przytulanie do drzew jest jednym z elementów drzewoterapii zwanej również sylwoterapią. Od wieków lecznicze właściwości drzew są wykorzystywane w medycynie naturalnej. A Ty sam/a korzystałeś/aś już z tej formy odprężenia?

Twoje domowe spa — wykorzystaj owoce sezonowe

Czasem wydajemy mnóstwo pieniędzy na kosmetyki. Czy wiesz, że czas wakacji, czyli miesiące lipiec i sierpień to moment, w którym mamy dostęp do mnóstwa sezonowych warzyw i owoców? Warto wykorzystać je w domowej pielęgnacji!

 

Domowa chłodząco-kojąca maseczka z arbuza

Arbuz stanowi doskonałą przekąskę na upalne dni. Nie tylko orzeźwia, ale również nawadnia, jest cennym źródłem antyoksydantów, dzięki czemu neutralizuje działanie wolnych rodników, chroni przed stresem oksydacyjnym i wcześniejszym starzeniem. Jak przygotować domową maseczkę z arbuza? Wystarczy cienkie plasterki arbuza położyć na twarz lub dłonie na 20 minut.

 

Domowa maseczka z czereśni

Również i czereśnie mogą posłużyć jako wyjątkowy kosmetyk. Wystarczy umyte i wydrylowane owoce położyć na skórze na 20 minut. Maseczka z czereśni usuwa zanieczyszczenia i toksyny ze skóry. Matuje, ogranicza wydzielanie sebum, zmniejsza rozszerzone pory i widoczność wągrów.

 

Domowa maseczka z borówki

Borówka to fioletowy owoc, który jest cennym źródłem witamin, minerałów i mikroelementów. Nasyca nimi skórę, odmładza, odżywia, regeneruje i nawilża. A jak przygotować maseczkę z borówki? Otóż wystarczy ugnieść garść borówek i nałożyć taką papkę na twarz, dłonie lub stopy.

 

Domowa maseczka z brzoskwini

Domową maseczkę z brzoskwini przygotujemy, rozdrabniając owoc na małe cząstki i mieszając je na papkę. Brzoskwinia jest skarbnicą magnezu, potasu, kwasu foliowego oraz witamin i mikroelementów. Nie tylko odmładza, ale również oczyszcza, przywraca skórze równowagę, wzmacnia i zmniejsza rozszerzone pory, ale także wykazuje właściwości naprawcze, ściągające i pozostawia promienną skórę.

 

 

Jak widać letnie miesiące do doskonały czas na tanie — a proste w przygotowaniu i efektowne, kuracje pielęgnacyjne, które w kilka chwil możemy własnoręcznie przygotować w zaciszu własnego domu.

Spacery po lesie dla zdrowia i relaksu

Umówmy się, nie dla każdego są modne dziś sporty takie jak jogging, fitness czy crossfit. Są to sporty, które wymagają wiele pracy, jednak można też znaleźć taką aktywność, która odpręży i zrelaksuje. A do tego jest idealna dla każdego: dla młodych, dla starszych i dzieci. Poznaj zalety spacerów po lesie.

 

Czy spacer po lesie może być sportem? Oczywiście, że tak! Jest świetną formą aktywności fizycznej, która ma mnóstwo dodatkowych zalet. W jaki sposób takie regularne spacery wpływają na organizm ludzki?

 

1. Dotlenia organizm

Swobodne spacery po lesie powinny obfitować w głębokie oddechy. W tym czasie można również medytować. Głęboki oddech pozwala dotlenić cały organizm, szczególnie jeśli cały dzień pracowaliśmy, siedząc przed komputerem lub spędziliśmy w pełnym spalin mieście.

 

2. Zmniejsza stres

Nie da się ukryć, aktualnie ekspresowe tempo życia jest bardzo stresujące. Często nie mamy nawet czasu na to, by się odprężyć i ukoić zmysły. A świetnym rozwiązaniem są regularne spacery po lesie, które obniżają ciśnienie krwi i stres oraz pozwalają zapomnieć o niepokoju czy zmęczeniu.

 

3. Odpręża i relaksuje

Kojący szum drzew i przyjemny śpiew ptaków jest wyjątkowym przeżyciem i ukojeniem dla nerwów. Regularne spacery po lesie uspokajają nasz oddech.

 

4. Zieleń — ukojenie dla oczu

Piękny zielony kolor korzystnie wpływa na nasz wzrok, który często w pracy skupiony jest przed komputerem i mnóstwo czasu patrzy na różnorodne ekrany. Odpręża i pozytywnie nastraja.

 

5. Sport

Może nie jest to tak intensywna forma aktywności fizycznej, jak godzina na siłowni, jednak spacer po lesie, szczególnie taki regularny i trwający minimum 60 minut może przybierać formę sportu. Można także spacerować po lesie z kijkami Nordic Walking.

 

6. Poprawia samopoczucie

Spacery po lesie poprawiają samopoczucie, pozytywnie nastrajają, zmniejszają skłonność do depresji i migreny.
Piękny zapach lasu w postaci składników naturalnych wytwarzanych przez drzewa działa odkażająco, antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo.

 

 

7. Korzystnie wpływa na zdrowie

Z całą pewnością taki spacer reguluje przemianę materii i poprawia fizyczne samopoczucie.

 

Kiedy ostatnio spacerowałaś po lesie?

Naturalne sposoby na brązową skórę

Są takie osoby, które nie mogą (z różnych względów) albo po prostu nie lubią się opalać. Czy istnieją domowe sposoby, by przybrązowić skórę i musnąć ją kolorem niczym po opalaniu słonecznym? Poznaj domowe sposoby na naturalną i zdrową opaleniznę.

 

Jak doskonale zdajemy sobie sprawę opalanie w solarium oraz na słońcu nie jest bezpieczne. Do tego są takie osoby, które nie mogą przebywać na słońcu z różnych względów albo nie lubią się opalać. W jaki sposób naturalnie sprawić, aby nasza skóra zyskała brązowy koloryt?

Po pierwsze warto urozmaicić swoją dietę o produkty bogate w beta-karoten. A znajdziemy go w warzywach i owocach w kolorze czerwonym, pomarańczowym i żółtym. Sięgaj zatem po dynię, marchewkę, pomidory, pomarańcze, paprykę czy nektarynki. Planuj dania w taki sposób, aby każdego dnia na Twoim talerzu lądowało mnóstwo warzyw i owoców, które zawierają beta-karoten.

Innym naturalnym kosmetykiem, który pomoże uzyskać brązowy koloryt skóry, jest olejek marchewkowy. Wystarczy aplikować go na ciało każdego dnia, by zyskać nawilżoną skórę o wyrównanym kolorycie.

 

 

Jest jeszcze trzecia opcja, czyli kosmetyki brązujące czy samoopalacze. To świetne rozwiązanie szczególnie przed dużą imprezą, na której pragniesz wyglądać doskonale. Najczęściej wystarczy używać takiego kosmetyku w formie samoopalacza zgodnie z instrukcją na opakowaniu. I bez smażenia się na plaży możemy cieszyć się piękną, brązową opalenizną.

Jak ukoić skórę po opalaniu

Miałaś ochotę skorzystać z korzystnych właściwości promieni słonecznych, ale nie spodziewałaś się, że na Twojej skórze pojawi się zaczerwienienie i oparzenie? Jak domowymi sposobami ukoić oparzenia słoneczne?

 

Warto korzystać ze znanych od lat sposobów na oparzenia słoneczne, z których chętnie korzystały nasze babki i prababki w czasach, gdy nie było jeszcze zbyt wielu preparatów kosmetycznych na półkach drogerii.

Zażywanie kąpieli słonecznych jest ważne ze względu na to, że poprawia samopoczucie i wytwarza w organizmie witaminę D, tak cenną dla naszych kości. Gdy przesadzimy z czasem spędzonym na słońcu, wówczas może pojawić się ból, zaczerwienienia czy pęcherze.

Skóra po opalaniu wymaga regeneracji, odbudowy i silnego nawilżania. Trzeba wzmocnić i odbudować jej barierę hydrolipidową, ukoić stan zapalny i nawadniać. Prysznic w zimnej wodzie lub zimne okłady ukoją opaloną skórę, jednak lepiej rozpocząć od okładów letnią wodą, aby najpierw obniżyć temperaturę skóry, by nie doprowadzić do szoku termicznego.

Świeże ziemniaki, maślanka czy ogórek ukoją świąd, ból oraz zaczerwienienia.

Świetnym, domowym sposobem łagodzenia oparzeń po opalaniu są maślanka bądź kefir, które przynoszą natychmiastową ulgę, naprawiają zniszczoną skórę.

 

 

Surowe białko jajka kurzego zmniejsza stany zapalne, przyspiesza proces gojenia i działa bakteriobójczo.

Na opalone ciało możesz położyć surowe plastry ziemniaka lub ogórka. Ziemniak łagodzi ból, chroni przed powstawaniem podrażnień i pęcherzy.

Innym znanym w regeneracji naskórka po oparzeniach słonecznych domowym sposobem jest sok z liści aloesu, który wykazuje właściwości chłodzące, ściągające, przeciwzapalne i kojące.